Mūsų progimnazijoje galioja dokumentas, apibrėžiantis mokinių vertinimo organizavimo tvarką. Su juo visu galite susipažinti paspaudę šią nuorodą
https://kudirka.radviliskis.lm.lt/wp-content/uploads/2020/01/ISIVERTINIMO_TVARKA_2019.pdf
O jei skaityti ilgą tekstą sunku, nėra tam laiko, siūlau susipažinti su svarbiausiais punktais, kurių, žinoma, be išimties laikomės pamokų metu. Taigi, ištraukos 👇
II. VERTINIMO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI, NUOSTATOS IR PRINCIPAI
5. Mokinių mokymosi pasiekimų ir pažangos vertinimo ir įsivertinimo tikslai:
5.1. nustatyti mokinių pasiekimų lygį bei pažangą, išsiaiškinti kiekvieno mokinio
stiprybes, ugdymosi poreikius ir kartu su mokiniu bei jo tėvais (globėjais) priimti sprendimus dėl
tolimesnio mokymosi žingsnių, mokiniui būtinos pagalbos;
5.2. palaikyti mokymąsi ir teikti savalaikį atsaką (grįžtamąjį ryšį) mokiniams ir
mokytojams, gerinant mokymo(si) proceso kokybę;
5.3. apibendrinti, susumuoti atskiro mokymosi laikotarpio (baigiant trimestrą (pusmetį),
mokslo metus) ar mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą rezultatus ir
sertifikuoti;
5.4. vertinti ugdymo kokybę, identifikuoti problemas ir inicijuoti reikalingus sprendimus.
8. Vertinimo principai:
8.1. pozityvumas ir konstruktyvumas;
8.2. atvirumas ir skaidrumas;
8.3. objektyvumas ir veiksmingumas;
8.4. informatyvumas ir aiškumas;
8.5. sistemingumas.
IV. 5-8 KLASIŲ MOKINIŲ PAŽANGOS IR PASIEKIMŲ VERTINIMAS
12. Pirmosios pamokos metu mokiniai supažindinami su dalyko vertinimo sistema bei
kaupiamojo pažymio sandara ir fiksavimu.
13. Kaupiamieji pažymiai įrašomi į dienyną ne vėliau kaip prieš 1savaitę iki pusmečio
pabaigos.
17.5. mokytojai su kontrolinio (atsiskaitomojo) darbo rezultatais mokinius supažindina ne
vėliau kaip per 5 darbo dienas, o lietuvių kalbos ir literatūros per 7 darbo dienas, organizuoja
kontrolinio (atsiskaitomojo) darbo rezultatų aptarimą ir numato tolesnį mokymą(si). Jei reikia, su
mokiniu individualiai aptaria jo mokymosi sunkumus ir numato tolesnio mokymosi kryptis;
17.6. mokinys, dėl ligos ar kitų svarbių priežasčių nedalyvavęs kontroliniame
(atsiskaitomajame) darbe, turi atsiskaityti sutartu su mokytoju laiku;
17.7. jeigu mokinys per numatytą laiką neatsiskaitė, jo pasiekimai prilyginami žemiausiam
10 balų sistemos įvertinimui - „labai blogai“;
17.8. kontrolinį darbą galima perrašyti vieną kartą;
V. MOKINIŲ PASIEKIMŲ FIKSAVIMAS BAIGIANTIS UGDYMO LAIKOTARPIUI
25. Jei mokinys be pateisinamos priežasties praleido 50 proc. pamokų, jo įvertinimas
pusmetyje negali būti teigiamas, jei mokinys neatsiskaitė už praleistą medžiagą. Mokinys turi teisę
atsiskaityti sutartu su mokytoju laiku.
VI. MOKINIŲ INDIVIDUALIOS PAŽANGOS STEBĖJIMAS IR VERTINIMAS
30. Mokinio individualios pažangos vertinimas – tai dabartinių mokinio pasiekimų
palyginimas su ankstesniaisiais ir daromos pažangos stebėjimas bei vertinimas. Pažanga padaryta,
jei, pasikeitus ugdymo turiniui, įvertinimas lieka tas pats arba yra aukštesnis.
31. Pamokoje mokinio pažanga matuojama vertinant pamokos uždavinio rezultato
atitikimą kriterijams. Mokinys pažangą padarė, jei įvykdė pamokos uždavinį. Klasės mokiniai
pažangą padarė, jei pamokos uždavinį (vertinamą pagal kriterijus) įvykdė 80 proc. ir daugiau
mokinių.
32. Prioritetas teikiamas mokymąsi palaikančiam vertinimui – vertinami mokinio
individualūs pasiekimai ir pažanga, nelyginama su kitų mokinių pasiekimais.
34.2. mokytojai apibendrina informaciją apie mokinio, klasės ar grupės pasiekimus bei
padarytą pažangą, juos analizuoja ir, jei reikia, koreguoja ugdymo procesą;
Komentarai
Rašyti komentarą