Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

„Knyga – vaistas sielai“ idėja užklasinio skaitymo pristatymų pamokai

Ar užklasinio skaitymo pristatymų metu galime padėti mokiniams rasti būdą įveikti emocines krizes? 

    Pripažinkime, užklasinio skaitymo pristatymų pamokos, kuomet bendraklasiai visą pusvalandį paeiliui prieš klasę pristatinėja knygas, keliauja į užribį.  Ir mes, lituanistai, baigiame galvas nusilaužti ieškodami to naujo, dar nepanaudoto būdo šias pamokas paįvairinti. Tad štai Jums, mano mielieji, dar vienas. Elementarus ir kasdieniškas, bet, galbūt, kieno nors dar neišbandytas. 

    Pirmoji idėja kilo kolegei D. Blužienei. Iš knygų mugės ji parsivežė linksmą vaisto receptą-knygos pristatymą, parodė ir man, o vėliau taip natūraliai pamąstėme atrasti progą kažką panašaus sukurti ir pamokų metu. 

    Jau kitą savaitę pasiūliau gabesniems mokiniams pamėginti sukurti tokį receptą. Ir va kas išėjo.


    Mokinių paprašiau prisiminti jiems labiausiai įsiminusią knygą. Tuomet euristinio pokalbio metu kartu aptarėme, kokiam žmogui ši knyga galėtų būti naudinga, kokius emocinius sunkumus knyga galėtų padėti įveikti. Svarbu padėti mokiniams nepaslysti būtent šiuo momentu, paskatinti juos įsigilinti į knygos veikėjų rodomą konkretų pavyzdį, pasakotojo moralą, viską, kas itin glaudžiai susiję su konkrečios knygos fabula. Kitu atveju labai lengva pasiduoti abstraktumui. 

    Manau, svarbiausia pirminiame užduoties atlikimo etape yra padėti mokiniui suvokti, ką tiksliai aptariama knyga padėjo jam suprasti apie kasdienybę, kokias problemas padėjo įveikti. Taip pat, ko gyvenimiško mokinys pasimokė stebėdamas pagrindinių veikėjų elgesį ir reakciją į situacijas, į kurias jie pateko. Tai suvokus daug lengviau suprasti, kokią jaunuolio sielos opą ši knyga galėtų užgydyti.

    Toliau pateikiu konkrečią užduoties formuluotę ir atlikimo eigą: 

    Įsivaizduokite, kad Jūs esate Literatų vaistinės vaistininkas ir Jums atvežė naują gydančią knygą. Jums reikia sukurti šiai knygai informacinį vaisto aprašymą.

    1) Sukurkite vaisto aprašymo maketą.

    2) Parašykite, kokias emocines problemas pacientas išsigydys perskaitęs šią knygą. 

    3) Parašykite galimą šios knygos-vaisto šalutinį poveikį, vartojimo taisykles. 

Kadangi dirbu su mažiukais (5–8 kl.), dažnai pateikiu ir kitų mokinių atliktų darbų pavyzdžius. Ai, ir, žinoma, po tokių pristatymų susidomėjimas bendraklasio skaitiniais tikrai išaugo. 







 



Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Svarbiausi MOKINIŲ PAŽANGOS IR PASIEKIMŲ VERTINIMO IR ĮSIVERTINIMO TVARKOS APRAŠO punktai

Mūsų progimnazijoje galioja dokumentas, apibrėžiantis mokinių vertinimo organizavimo tvarką.  Su juo visu galite susipažinti paspaudę šią nuorodą  https://kudirka.radviliskis.lm.lt/wp-content/uploads/2020/01/ISIVERTINIMO_TVARKA_2019.pdf O jei skaityti ilgą tekstą sunku, nėra tam laiko, siūlau susipažinti su svarbiausiais punktais, kurių, žinoma, be išimties laikomės pamokų metu. Taigi, ištraukos 👇 II. VERTINIMO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI, NUOSTATOS IR PRINCIPAI 5. Mokinių mokymosi pasiekimų ir pažangos vertinimo ir įsivertinimo tikslai:  5.1. nustatyti mokinių pasiekimų lygį bei pažangą , išsiaiškinti kiekvieno mokinio stiprybes, ugdymosi poreikius ir kartu su mokiniu bei jo tėvais (globėjais) priimti sprendimus dėl tolimesnio mokymosi žingsnių, mokiniui būtinos pagalbos;  5.2. palaikyti mokymąsi ir teikti savalaikį atsaką (grįžtamąjį ryšį) mokiniams ir mokytojams, gerinant mokymo(si) proceso kokybę;  5.3. apibendrinti, susumuoti atskiro mokymosi laikotarpio (baig...

Teksto tipų būdingieji bruožai ir skirtumai

  Teksto kūrimo ir analizės pamokoms jau nuo pirmosios klasės skiriama daug ugdymo proceso laiko. Tačiau, norint sistemingai ir sėkmingai ugdyti gebėjimą kurti rišlų tekstą, pirmiausia būtina išmokyti mokinį skirti skaitomo ar rašomo teksto tipą . Tik tokiu būdu mokinys, kaip jaunasis autorius, išmoksta laikytis nuoseklaus minčių dėstymo modelio.  Mokinio gebėjimas kurti sklandų kiekvieno tipo tekstą yra ir pamatas pagrindiniam mokinių kalbinio ugdymo gebėjimų brandos patikrinimui –  mokykliniam rašiniui .      Pagal bendrąją lietuvių kalbos ir literatūros dalyko programą pirmąjį pagrindinio ugdymo koncentrą baigę mokiniai jau turi gebėti atpažinti, analizuoti ir patys kurti skirtingus teksto tipus. L ietuvių lingvistikoje tekstai skirstomi pagal seniausią, iš stilistikos ir retorikos atėjusią, tradiciją. Pagal Aristotelio veikalus skiriami trys pagrindiniai teksto tipai: pasakojimas , samprotavimas ir aprašymas . Lietuvių mokslininkų teksto lingvisti...